אספר קצת על הקורס מנקודת המבט המאוד לא אובייקטיבית שלי, תחת מודעות לבעיה אנסה בכל זאת לאזן ולתת הסבר ממצא ומהימן.

אז כמובן ללא עקבות נתחיל מהסוף. את ימי סוף קיץ 2011 אני מעביר בהנאה רבה בהכנה למבחן שיערך כשבועיים מהיום. אני לומד מתמטיקה – אבל ממש לומד מתמטיקה. לא יישום שלה, לא אחות מפגרת על שלל צורותיה (סטטיסטיקה), ממש מתמטיקה. אבל יכול מאוד להיות כמו עוד אחד שנתקלים בפעם הראשונה במתמטיקה שהיא ממש על גבול יכולתו אני למעשה מעצימם את הרמה והטוהר של העסק. יכול להיות שכן ויכול להיות שלו אז כדי לאפס את העניינים בו ואספר לכם במה עוסק הקורס. ואם זה לא ממש מעניין אתכם אז תקראו פשוט את המשפט הראשון מכל פסקה ויאללה לסיכום.

*אלגברה לינארית – אוקי העסק מתחיל נחמד עם מערכות משוואות ואז הצגה של שיטת גאוס והקשר למטריצות והגדרתן. משם עוברים לחוקי מטריצות בסיסיים הקשרים גאומטריים של כל הסיפור אלגברה של מטריצות. וכמובן שהכול מתובל בהוכחות לא סופר מתוחכמות אבל מתחכמות וכ”כ טריוויאליות שבמבט ראשון בטוחים ששום דבר לא מובן מרוב שזה פשוט ואין בכלל מה לחפש. יש שם דטרמיננטות ווקטורים עצמיים וערכים עצמיים, שפה חדשה חצי מוכרת חצי לא שדורשת שפשוף מתמיד. זהו למעשה מבוא דיי שימושי ויעיל לקראת השנה הראשונה שעוסקת תכופות בלינארית ואלגברה פשוטה של מטריצות.

*מרחבים מטריים. לאלו שלא מכירים, אני ממש לא רוצה להפחיד כי כל התיאור הולך להיות עם הרבה מילים גבוהות ונפנופי ידיים אבל לא כך הדבר. זה חלק דיי אפור של הקורס ומהווה רק בניית בסיס להוכחת משפט ווי’שטרס שמשום מה הקורס הזה עוסק בו רבות וטרם נתקלתי בשימוש משמעותי שלו בלימודים עצמם. יש שם סט דיי ארוך של הגדרות של כל מיני מונחים, לא תמיד קשורים. ונראה טוב טוב, שמלמדים ממש את המינימום הנדרש להוכחה המטופשת הזאת. ממש לצאת לידי חובה ולא להיכנס חזק בתאוריה ע”מ להגיע להבנה. דיי מגעיל….

*ובגלל שקצת נגעלתי אני אחזור לזה אח”כ. בינתיים זה מפורסם.

