מתוך ידיעה פירסומית כפי שפורסמה היום באתר “פולגז” אודות הנחה לאופנוע אנדורו 125 סמ”ק

“ההוסאברג הינו אופנוע האנדורו 125 סמ”ק היחידי שמציע יחס מועדף בין אופנוע מקצועי המיועד לטיולי שטח ומרוצים לבין מחיר אטרקטיבי.”

המשפט הזה גרם לי להרהר, הרי כותב משפט שכזה כנראה מקצועו הוא איש שיווק, או מפרסם או איש מכירות משודרג. ואם כך הדבר או שאין לו פשוט מה להגיד אז הוא ממציא משפטים עם כשלי לוגיקה, או שהוא פשוט מנסה להאדיר נקודות חיוביות במוצר, כפי שהוא בטח למד בקורסי השיווק אותם הוא לקח.

הבעיה השניה היא בעצם הכח המניע של מודעה זו : הנחה של 8,000 ש”ח במחיר המוצר. מ60 אלף ש”ח ל52 אלף ש”ח.

 מראשית אני אתייחס למחיר המוצר, המחיר לצרכן מיבואנים פרטיים באופן כללי מורכב כך
מחיר הקנייה מהיצרן שנניח שלא השתנה בהורדה האחרונה והוא 5000$
שילוח 300$ וזה הרבה מעבר לעלות האמיתית
מכס 46% על אופנועי 125 סמ”ק
עלויות מכירה ורווחי יבואן מבחינתי זה נעלם
מע”מ 16%
עלויות רישוי

שקל דולר
מחיר קנייה  ₪        18,750  $  5,000.00
שילוח  ₪          1,125  $     300.00
מכס  ₪     9,142.50  $  2,438.00
עלויות מכירה ורווחי יבואן  ₪   15,000.00  $  4,000.00
מע”מ  ₪     7,042.80  $  1,878.08
עלויות רישוי  ₪     1,500.00  $     400.00
סה”כ  ₪        52,560  $14,016.08

עלויות היבוא מהוות 28.5% מעלות המוצר הסופי. להערכתי זו הנורמה הנהוגה כיום בשוק הרכב הישראלי.

במחיר הקודם היבואן היה עולה לצרכן 22 אלף ש”ח ומהווה רק(!) 36% מהמחיר לצרכן – עכשיו תגידו שזה לא מטורף

ייתכן שהירידה נובעת מכניסת מתחרים חדשים לשוק, ייתכן גם שהיבואן מנסה להגיע למכסות יבוא שלו

ייתכן וזו החלטה ניהולית פרופר ” היעדים הם 50 הוסאברגים לשנת 2012″

מה שבטוח הוא שהשוק עדיין לא תחרותי ושכניסת מתחרים היא אמנם גורם ממתן מחירים אך לא מביא לשו”מ תחרותי מושלם

זהו להפעם, התחלנו בביקורת על שיווק המזלזל באינטלגנציה וסיימנו במחשבות על שו”מ תחרותי מושלם. אנימעריך כי עוד אכתוב פוסטים בנושא בעתיד  הקרוב

תודה שקראתם

Advertisements