מה קורה חלבון?
 
 מתארגן לחתונה? בכל מקרה הקורס שיפוט והרצחה הוא קורס לא פשוט כלל והעבודה הסמנריונית בו לפחות על פי הרכזת היא מינמום תזה לדוקטורט. שלחתי לה מייל עם כמה רעיונות לעבודה והיא קטלה אותי בטוענות מגוחכות, של המחקר שלך חייב להיות מחדש, לך תבדוק לפני הכל אם לא נעשה שימוש בהשערה שלך או ברעיון שלך. באיזה תסריט היא חייה מה אני ממציא את הגלגל כולה תואר ראשון פה .בכל מקרה  הצעתי את הרעיון שלנו על נושא הקנייה המקוונת באי ביי והשפעות אפקט הבעלות ושנאת ההפסד עליו, אבל כמובן ששאלת המחקר לא הייתה מספקת עבורה, והיא קטלה בזו הלשון ” רק לבדוק את האפקט באינטרנט זה לא מספיק מחדש… יש לך השערה מה האינטרנט יעשה לאפקט? זה שהאפקט יעבוד גם שם זה ברור, הקניין הוא אותו הקניין.” מה אתה אומר? יש לך איזה שהם רעיונות ? 

היא שאלה אותך שאלה מתבקשת…

 

צריך היפוטזה על הקשר של אפקט הבעלות על קניות אינטרנט.

 

במה מאופיינת קניה באיביי מקניה רגילה? אולי באינטרנט אנשים יכולים, באותו שוק קניה/מכירה, לקבל אינפוטים על המחיר למוצר דומה או זהה.

לדעתי קיום של שוק מו”מ עם אינפורמציה מלאה יותר, שמספק האינטרנט, תהווה גורם מעדן לאפקט הבעלות ושנאת הפסד.

 

מה זה בכלל אפקט הבעלות של טאלר (1980 אני חושב)? זה הרעיון שאנשים מעריכים ביתר מוצר שברשותם. אני מתמחר בקבוק יין שברשותי ומוכן לוותר עליו עבור סכום גבוה יותר מאשר הייתי מוכן לרכוש את אותו בקבוק בדיוק אם הוא היה בחנות היינות.
הכאב המנטלי בוויתור על אותו מוצר חזק יותר בהשפעתו השגה של המוצר. יש הבדל בין הכסף אותו אני מוכן לשלם wtp מאשר הכסף אותו אני מוכן לקבל WTA. אפקט הבעלות נובע מפונקציית הערך של כהנמן וטברסקי. אולי שחקנים באינטרנט מתואמים מנטלית עם הפסדכלשהו וקיום האינפורמציה בעצם “מיישר” את פונקציית הערך ( אם אתה לא יודע מה זה פונקציית הערך גוגל איט value function/ prospect theory ).
WTA>WTP

האינטרנט מבחינתנו הוא סביבה מסחר המאופיינת בהנחות מסוימות. שאלה שיכולה להיות מעניינת היא כיצד הנחות אלו ישפיעו על אפקט הבעלות? אם זה ריבוי מוכרים וקונים, אם זה מידע מושלם על מחירים, אם זה חוסר תקשורת אישי ולכן התמקדות במחיר נטו ועוד עוד אלף חארטות אחרות. האם עסקאות שנעשות באינטרנט ממתנות את אפקט הבעלות?

‘סתכל על זה : http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=735464

 

אולי אפשר באינטרנט לאשש את הטענה : שככל שאתה מנוסה יותר במסחר האפקט מתמתן : http://qje.oxfordjournals.org/content/118/1/41.short

 

קיצר תקרא קצת, תפעיל ת’ראש – היא שואלת שאלה נכונה בסה”כ. לזרוק לאוויר השפעת הקניות באינטרנט על אפקט הבעלות או להיפך, אני לא יודע מה בדיוק הצעת לה, זה חסר שיניים.

צריך לחשוב מה אתה רוצה  לבדוק – לשם כך יעזור לך להבין גם את המושגים ואיך בודקים ומודדים אותם. אתה יכול להציע דרך מדידה אמפירית ע”פ מידע שמספק eBay או שאם היה חשוף בפניך. רק הצעה מחקר של היפוטזה מסוימת יכולה להיות 80 אחוז מהעבודה.

 

מקווה שזה עזר.

 

מסיבת רווקים – יומיים במדבר – 10-12.5.12 – דבר עם הציגיינר.

